Перейти к основному содержанию

"Вагнергейт". Розслідування намагалися зупинити

18.11.2021
Опубликовано в Власть

Представники української влади намагалися вплинути на журналістів, які розслідували зрив затримання бойовиків ПВК Вагнера.

Про це Радіо НВ розповів шеф-редактор The Insider Роман Доброхотов, видання якого разом із Bellingcat досліджувало зрив спецоперації.

"Наскільки мені відомо, спроби [зупинити розслідування, вплинути на результат] були, але вони безпосередньо до Bellingcat і The Insider не доходили. Як я розумію, деякі особи в українській владі судили по якихось інших реаліях, можливо, українських чи російських, і думали, що журналісти на когось працюють. І якщо на когось вплинути, то, можливо, тоді це вдасться зупинити. <...> Розслідування вийшло у тому вигляді, в якому ми хотіли його бачити; як ми сподіваємося, максимально об’єктивним. Жодної цензури: нічого не було вилучено чи додано. Там лише те, що добре перевірено" — стверджує журналіст.

Доброхотов додав, що неодноразові перенесення виходу розслідування пов’язані не з тиском на журналістів, а з тим, що Bellingcat та The Insider хотіли отримати коментар щодо спецоперації в Офісі президента України.



«Одна з причин [перенесення оприлюднення розслідування] була пов’язана з тим, що ми хотіли отримати якусь офіційну відповідь, якесь роз’яснення з боку Офісу президента і від самого президента. Пів року тому були всі запити надіслані. <...> Ішла якась дуже дивна тяганина: то погоджувалися говорити, то відмовлялися, то пропонували поговорити з кимось іще. <...> Операцію було зупинено, судячи з усього, на політичному рівні, тому хотілося інтерпретацію [української влади] отримати», — пояснив Доброхотов.

17 листопада розслідувачі Bellingcat оприлюднили текст під назвою Анатомія Вагнергейта: зухвала українська операція з упіймання російських найманців. У ньому докладно описується задум українських спецслужб щодо виманювання на територію України бойовиків, причетних до військових злочинів на Донбасі, та аналізуються причини провалу проєкту під кодовою назвою Авеню. Одночасно вийшла публікація у російському виданні The Insider, яке є партнером Bellingcat та брало участь у розслідуванні.